Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι πελατών και μπορείτε να συναντήσετε τους περισσότερους, αν όχι όλους, δεδομένου ότι εργάζεστε για λίγο καιρό. Ένας τύπος πελατών, ωστόσο, είναι ο πιο ενοχλητικός από όλους και ονομάζονται «σειριακά παραπονούμενοι» για κάποιο λόγο. Ό,τι και να κάνεις, βρίσκουν κάτι να παραπονεθούν. Και το χειρότερο; Είναι πελάτες και πρέπει ΑΚΟΜΑ να αντιμετωπίσετε τα παράπονά τους!
Να είσαι ειλικρινής. Ξέρεις ότι θέλεις απλώς να τους αγνοήσεις. Αλλά η αντιμετώπιση παραπόνων είναι απλώς ένα κακό κομμάτι της επιχείρησης. Φυσικά, υπάρχουν τρόποι για να γίνει αυτό σωστά. Ο χειρισμός των καταγγελλόντων σειρών θα μπορούσε να είναι δύσκολος, αλλά θα μπορούσε να γίνει. Σε κάποιο βαθμό βέβαια. Επιτρέψτε μου να σας δώσω μερικές συμβουλές.
- Δώστε τους μια γρήγορη νίκη - Οι σειριακές καταγγελίες ΘΑ καταναλώσουν το χρόνο σας. Τις περισσότερες φορές, θα χρειαστούν έως και ώρες για να παραπονεθούν. Η καλύτερη λύση σε αυτό θα ήταν να τους δώσουμε απλώς αυτό που θέλουν. Εφόσον δεν θα σας κοστίσει πάρα πολύ, είναι καλύτερο να τους αφήσετε να κερδίσουν παρά να αφιερώσετε πολύ χρόνο σε μια αντιπαράθεση μαζί τους.
- Η κατανόηση πάει πολύ - Ναι, είναι αλήθεια ότι παραπονιούνται σχεδόν για τα πάντα. Προσπαθήστε όμως να ακούσετε, καθώς ορισμένες ανησυχίες ισχύουν. Κατανοήστε γιατί παραπονιούνται και προσπαθήστε να το σημειώσετε. Τα σχόλια μπορεί να σας βοηθήσουν να αποφύγετε αυτές τις συναντήσεις στο μέλλον.
- Αξίζει να είστε προετοιμασμένοι - Για να χειριστείτε καλύτερα τα πράγματα, η ομάδα σας θα πρέπει να γνωρίζει ποιοι είναι οι παραπονούμενοι σειριακά. Ενημερώστε τους ποιοι πελάτες τείνουν να παραπονιούνται πολύ και θα πρέπει να είναι έτοιμοι για μάχη μόλις ο πελάτης μπει στο κατάστημα.
- Δεν μπορείς να ευχαριστήσεις τους πάντες - Για να προσθέσω, μερικοί άνθρωποι απλά ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να είναι ευχαριστημένοι. Ζυγίστε τα πράγματα. Αναρωτηθείτε αν αξίζει τον κόπο να προσπαθήσετε να κερδίσετε τον πελάτη. Εάν δεν είναι δυνατό να το κάνετε, μην κοπανίζετε τον εαυτό σας πολύ.
- Καλή απαλλαγή - Η παραίτηση και η αποδοχή της ήττας είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα. Εάν όλες οι παραπάνω συμβουλές δεν λειτουργούν και ο πελάτης δεν είναι μεγάλος, ίσως θελήσετε να σκεφτείτε απλώς να τον αφήσετε να φύγει. Όπως λέει πάντα η μαμά μου, «Μπορείς να κάνεις πίσω τα χρήματα, αλλά δεν μπορείς να πάρεις πίσω τον χρόνο που έχασες». Αυτό, και φυσικά το άγχος που προκαλούν. Θα πρέπει να αποφασίσετε αν αξίζουν γιατί δεν αξίζουν όλοι.
Μοιραστείτε μαζί μας την εμπειρία σας με πελάτες σαν αυτούς και πείτε μας πώς αντιμετωπίσατε την κατάσταση. Δώστε μας ένα σχόλιο παρακάτω.